torsdag 31 juli 2008

Apokalyps?

Vissa dagar är bättre än andra. Dagar då allting går rätt och man kan i princip göra alla fel, men det är okej. (självmotsägelse där. oh well..) Igår förmiddags erbjöds jag ett barn i betalning för en husvagnsplats (jag svarade att om jag inte fick en hund också blev det inget deal) och det kändes som en sån dag. Idag däremot.. jag var försenad imorse, hann inte med nån riktig frukost, skulle iväg och hämta Madde hos henne innan jobbet. Väl på jobbet slutar babs-maskinerna att fungera!! Mitt under utcheckning! Det är inte att rekommendera... Turligt nog börjar de om att fungera efter 20 minuter ungefär.

Och nu på eftermiddagen.. Kl 14.30 börjar det regna. Sen.. börjar det ösa! Jag, Robin och Anna gick ut för att känna på regnet, och Madde tog kort. Och sen.. blev det värre! Det är helt otroligt väder! Madde har tagit bilder som hon kommer att lägga ut sen.

Gäster som kom från Skelleftehållet nu meddelar att det är 31 grader och sol där... Och här hade vi hagel som var 1cm i diameter. Jag fick just order från 3 tjejer i åldrarna 5-10 att vi skulle skicka nån att suga bort vattnet från asfalten. -Vart? undrar jag då. Det är över hela campingen! blev svaret. -Så ni vill alltså att jag ska skicka nån att suga bort vattnet från hela campingen? Allmänt nickande och mm-ande. -Noterat.

Madde kommer med mer rapporter i afton. Och bilder. Om dessa är profilbilder på mig protesterar jag kraftigt, så håll ett öga öppet.

//Elin

Inga kommentarer: