lördag 5 juli 2008

Vintersemester

Då vi här på Havsbadet är väldigt.. glupska? Handlar vi ofta mat nere på Lanternan. Det kan ha nåt att göra med att de har riktigt god mat. Nu har jag iof inte provat allt, men jag jag var där tidigare i afton och inköpte en pizza (mm. pizza!) såg jag på skylten att kvällens buffé var "Filéafton". Och det luktade så gott att jag ville gifta mig med den... Tror det kostar 179kr. Nom nom nom. Nästa vecka! Får se hur jag jobbar, tror nog jag vill vara ledig efter maten.. Rulla runt på magen i repan är nog inte så attraktivt. Eller serviceinriktat =)

Vädret, som var så somrigt (om ni frågar snällt får ni se vart jag bränt mig den här gången) har övergett oss igen, och vi är nere på ynka 15 grader (om ens det). Sola och bada (kanske en Piña Colada, då det är pubkväll på Lanternan) är väl inte så lockande då... Tur att poolen är uppvärmd! (vi har en säsongare som troget morgonsimmar på vardagarna som på en halv grad sånär kan berätta vilken temperatur det är. vi ber henne komma förbi när termometern är trasig =) ) Och bastun är varm. Det enda jag saknar är en kopp riktigt god varm choklad. På vintern, om ni känner för semester då vi har stängt här i Byske, rekommenderar jag att ni tar en sväng förbi Irland och går på Butler's Chocolate Café och tar en tall dark chocolate... Väger inte riktigt upp att det är vinter ute, men det värmer själen.

Nu när jag svamlar totalt kanske jag ska ge mig för den här gången. Återkommer med annat svammel senare. //Elin

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja ni har det verkligen kallt här! Sitter i en av stugorna nu och tack och lov så är den varm och skön :) Får hoppas på bättre väder i morgon så våran sista dag (för iår!) blir fin iallafall.

/Matte, som ska dansa soldans hela natten!