lördag 26 juli 2008

Sol, sol, strålande sol

Idag har det varit en helt fantastisk dag och jag, Linnea, var som tur ledig nu på förmiddagen. Tog en cykeltur runt Byske med min syster och upptäckte (hemmablind? ;) ) hur mysigt Byske egentligen är på sommaren. Vi tog även en fika på caféet vid Karamellfabriken inne i Byske centrum. Gott och prisvärt! Karamellfabriken är för övrigt stället man ska gå till när man känner sig sugen på sötsaker. Klubbor, karameller och stänger i alla möjliga smaker. En ny smak för i år, som jag blivit väldigt förtjust i, är apelsin-citron-lakrits, eller i alla fall något sånt. Annars är min personliga favorit viol, och det kommer den alltid vara :)

Mums!! :)

Det har som sagt varit strålande sol hela dagen och alldeles lagom varmt och det betyder självklart att det varit full rulle här på campingen. Inte nödvändigtvis i receptionen, vi brukar ha det ganska lugnt under de allra varmaste dagarna, men badet, kiosken och caféet har haft mycket att göra. Ändå hade vi förväntat oss att det skulle vara lite mer fart här inne och att alla husvagnsplatser skulle vara uthyrda idag, men i skrivande stund är det drygt femton platser kvar. Hur går det till? Jag skyller på vädret. När det är så bra väder som det varit idag vill folk helt enkelt inte flänga runt till nya campingar, utan de stannar hellre där de är och njuter av dagen. Jag kan inte säga att jag inte förstår dem ;) Men det försätter oss stackars receptionister i en minst sagt tråkig situation. Läget är så lugnt att Robin, som också jobbar kväll, till halv tolv faktiskt (vissa = jag slutar redan tio :) ), kände sig tvungen att kolla huruvida telefonen var inloggad eller inte, eftersom det ringt så lite. Det var väl gulligt av honom :)

Oj, ett samtal... och en gäst. Kanske dags att göra sig lite nyttig :)
Ha de

1 kommentar:

Nils Lundgren sa...

Det var ju så tyst inne i repan kl. 19.15 att man kunde höra en knappnål falla. Och jag menar det.

/"Ferie-Nils"