torsdag 24 juli 2008

Much ado...

Allmänheten har skällt på oss ang. uppdatering av bloggen. Och jag håller med. Det är i princip bara jag och Madde som bloggar, då jag inte vet om man kan räkna Robins 'jag har varit ledig, men är inte det längre'-inlägg som särskilt.. inspirerande. Jag kan meddela att jag ska vara ledig och inte visa näsan här på två hela dagar (nästan 3, då jag slutar 15 imorgon och börjar 15 på måndag), men att den antagligen kommer vara lite sådär lämpligt röd när jag väl gör det... Jäjj! Jag ska passa på att vara lite semestrig jag också, chilla i stugan med en bok. Möjligtvis 5.

I'm a book worm. So sue me.

Har jag klagat på bommen på sistone? Enligt vår store ledare, dvs Per, ska kodsystemet ändras till ett kortsystem såsmåningom och min huvudvärk, dvs barn som lät sig koden och därför tycker det är jätteroligt att öppna bommen i tid och otid, kommer att vara ett minne blott. Fram tills dess så vet ni att när det ser ut som jag tittar ut i intet och blir riktigt ilsken på ingenting.. är det återigen nåns lilla tott som ställt sig i mitten av en bilväg för att leka. Det går inte vi i personalen med på, och det tror jag inte ni som har små barn är så förtjusta i heller... Snälla, snälla, snälla! Lämna inte ut koden till era barn. Slut på dagens moralkaka.

Annars, då? Well, paradoxalt nog har vi ganska lugnt här i receptionen just nu. Trots att vi har fulla stugor, 5 husvagnsplatser lediga (av 550!) och en massa tält... Har vi lugna puckar härinne. På kiosken och caféet är det en helt annan historia, de har så fullt upp att de inte ens har tid att komma förbi och berätta att de har fullt upp! Och värre ska det bli, vi har ju Vattenfestivalen på tisdag nästa vecka och då ser bokningsläger likadant ut som idag. För att inte tala om att det vankas värmebölja (snälla låt smhi ha rätt. bara en gång?!) och det brukar inte innebära mindre campinggäster, direkt.

Vad är då Vattenfestivalen? Ärligt talat, vi vet inte själva. Det är första året vi har det arrangemanget och det kan bli lite av varje i vattnets tema. Det kommer nog inte att överträffa campingyran, men å andra sidan.. Vad gör det? Roligt kan vi ha ändå! Dagen kommer alltså gå i vattnets tema, och både personal och gäster kan komma att bli riktigt blöta. (Ett PM är skickat till alla avdelningar att inte ha på sig mobilen.. Campingen ersätter inte för vattenskada.) Vi kommer inte attackera de ovilliga, naturligtvis.

Inte ens säsongare... ;)

Vid tangentbordet: Elin Veronica P

Inga kommentarer: