söndag 20 juli 2008

Gooood morning Bysketnam!!

God morgon Byskianer. Och wannabe-Byskianer. Kan meddela att söndagsmorgonen är kolugn (lugn som en ko. det är väl ett uttryck? om inte så får ni börja använda det, för det låter bra.)


även om lördagskvällen inte var det. För andra dagen i rad får vi in ett larm om brand på campingen. Den här gången misstänker vi lite mer uppsåt bakom, men vi har inga bevis och ska inte säga nåt. Att säga till mig att vara tyst är ju som att hälla vatten på en gås, iof..


(vad är det med mig och djur-analogier?)

Återigen har vi fullt på campingen, 10 vagnar som väntar på att få komma in. Jag sitter här vid datorn, dricker min yoghurt och tittar ut på dem. Eftersom jag steg upp kl 05.30 (Madde kommenterar hur 'pigg' jag ser ut.. hon är här 7, slutade 23 igår, men jag ser trött ut. bara så ni vet är min plastikkirurgi-fond öppen för bidrag...) känns tanken på att gå och knacka på och se om det finns plats för en till ganska lockande. Jag är inte en morgonmänniska, om det inte är så att jag varit vaken hela natten och möter gryningen, i vilket fall jag fortfarande egentligen inte är en morgonmänniska, utan mer en nattuggla.. Men det är från det hållet jag föredrar morgonen.

Wow.. snacka om att det här slutade handla om campingen.

För att återgå till ämnet: SPA-veckan verkar ha varit en succé, nästan fullbokat på massage och SPA-behandlingar (repan intygar att det var såååå skönt) och positiv respons från gästerna. Vi har haft en del som passat på att fixa födelsedagspresenter, genom att ge bort presentkort eller smygboka in födelsedagsbarnet. Robins moster föll under den senare kategorin, hon kom in igår och upprepade det hemliga lösenordet (nånting om att 50 inte är nån ålder) för att mottaga ett kuvert och bli skickad till Alen 52 där hon var inbokad för en deluxe-massage. Nog för att Robin inte kom ihåg att skicka henne dit förrän efter hon lämnat receptionen, så han tog en språngmarsch ut genom dörren. Tur att han är ung och peppig.

Okej, där såg han väl lite halvt bakom ut.. Men hockeytröjan säger pepp, right?

Nej, efter 3 sålda tvättkort (funderar på om dessa människor är släkt med min mamma.. stiga upp och tvätta kl halv 8. På semestern!!) är det dags att börja dagen. (Plus att min yoghurt snart är slut.) Hoppas ni alla får en trevlig dag, och att jag håller mig vaken tillräckligt länge för att njuta av surströmmingen jag ska äta i eftermiddag... Mmm. Suring.

//Elin

Inga kommentarer: