torsdag 24 juli 2008

Efter regn kommer sol...

It´s a sunny day! Yippie
Madeleine tillbaka bakom tangenterna igen. Jag känner mig glad idag, jag har haft en härligt ledighet med mycket sol för en gångs skull.
Solen gör mig glad så jag hoppas den är här för att stanna några dagar.

Vädret har en otroligt makt över folk, idag har vi fullt överallt igen.
Jag hade en konversation med en av våra gäster idag, hon tyckte det var trevlig med så mycket folk men undrade om det var mycket "mas" i receptionen. "Mas" betyder tjat på norska för er som inte vet det. Vad svarar man på en sån fråga, det är klart att det blir en massa tjat här då och då men för det mesta upplever jag att våra gäster är nöjda. Eller har jag fel?




En bild på receptionsfamiljen i pyjamas under campingyran! Vi vann inte bästa utstyrsel i år mot min stora besvikelse. Årets vinnare blev cowboysarna och koflickorna i strandservicen. Saknas på våran lilla familjebild är Emma och Robina som jag numera kallar honom. Jag har en lite rolig anekdot om receptionens egna lilla prins. Nu ska ni få höra...

För ca 2 veckor sedan satt jag ute på kontoret och det var fullt med folk i receptionen. Plötslig började det stinka parfym, och jag är inte alls känslig för dofter med det har var en riktig doftbomb som nådde min näsa. Jag reste mig upp och tittade mig omkring...oj, tänkte jag. Den där gästen måste ha vält parfymflaskan över sig eftersom jag kände doften ut till kontoret. Jag frågade badpersonalen om de också kände att det luktade mycket kvinnoparfym, (det luktade inte dåligt bara väldigt kraftigt) badet sniffade runt lite och kände också denna doft. När kvinnan gått ut ur receptionen doftade det fortfarande ros och hallonbåtar. Tillslut när jag har sniffat mig runt så säger Robin att det är han som luktar, tydligen var han så torr om benen så han lånade sin mammas hudkräm. Problem solved!


Nu retas jag lite med honom, därav namnet Robina Rosenkopp!


Nu ska jag lasta in våran fina dyra cykel i receptionen, dags att stänga igen butiken för idag. Vi ses igen imorgon!
Godnatt
Madeleine (som är så glad idag)

Inga kommentarer: