fredag 25 juli 2008

Rama - the dark knight

Igår var jag och såg bio. "Batman - The dark knight". Detta kan vara den bästa film sedan klassiker som Mario Puzo's "The Godfather" (!), "Goodfellas" eller "Reservoir dogs". Så händelserik och full av vändningar att jag kippade efter andan hela kvällen och gör det litegrann fortfarande faktiskt. Hade väntat mig en bra film, men inte en film som har förutsättningarna att bli en riktig klassiker.

Sedan läste jag aftonbladet och såg att Johan Ramstedt (ex-AIKare) hade övermannat en rånare i Skelleftehamn. Dagens ros till honom. Då började jag föreställa mig att "rama" om kvällen drar på sig sin svarta batmandräkt och bekämpar brottslingar nattetid. Det var därför han var lite rostig sista säsongen. Han var ute hela nätterna och slog ner brottslingar med bara händerna.

Jag vill avsluta med att skriva att "Tovan", eller madde som hon heter, har väldigt lockigt hår och jag har därför börjat kalla henne tovan. Måste komma på något bättre - kom gärna med förslag som kan driva henne halverst till vansinne.

=

?


Samma lika?

/R

Inga kommentarer: