lördag 26 juli 2008

Hur många barn kommer att göra sig illa?

Har just simma sommarens härligaste morgonsim. Jag vet inte riktigt om jag simmade 400 meter som krävs för att få dra ett streck på morgonsimslistan, det blev helt enkelt lite för mycket prat med två kära kollegor och stundtals gick jag nog mest i bassängen.

Igår hjälpte jag en liten kille som hade ramlat och skrapat sig på knäet, han grät nåt enormt. Men efter lite omplåstring, en tablettask och återförening med sin pappa var allt bra igen. Lite senare fick badet en påhälsning av en liten flicka som frågade: - Om man gör sig illa, får man en tablettask då?
Frågan är nu, kommer det att ramla mycket barn utanför receptionen idag?

Solen fortsätter att lysa på oss och nu på morgonen är det fullt i alla stugor, några få husvagnsplatser är lediga just nu.
Efter en utryckning till tältplatsen denna morgon kan jag och min vaktkollega med säkerhet meddela att det kommer att bli ledigt en tältplats efter klockan 12.

Nu är det bara att sätta sig ner, se badgästerna anlända, vänta på att utcheckningen ska börja och fundera på vad denna dag kommer att erbjuda.
Madeleine (fortfarande glad och nybadad)

Uppdatering 5 minuter senare: En kille från Tyskland på väg hem ber om campingens autograf i sitt autografblock...hmm jag har alltid svårt att veta om vi ska titulera oss som Byske Camping eller Byske Havsbad. Jag skriver Byske Havsbad, det låter lite bättre.

Inga kommentarer: