tisdag 8 juli 2008

Beslutsamhetens friska hy...

Aj då.. Nyhetens behag verkar ha avtagit och repan bloggar allt mindre. Jag ville ta ett kort på våra ballongpudlar, som gjort sig ett hem i blomman mitt på disken, men eftersom de stackarna blev av med så mycket luft att de inte riktigt liknade pudlar längre... Blev de drastiskt kasserade av Madde. Som tur är kommer clownerna tillbaka i afton, så jag har chans på nya pudlar. (Ryktet säger att de kan göra katter också.. Upp till bevis, clown-people!)

Andra saker som händer idag är att det är information om brandrisker osv på stora scenen. Vet inte om det är precis vad man vill tänka på när man är på semester, men det är helt klart något man borde tänka på! Det är en del fundersamma miner när vi i repan förklarar de nya brandföreskrifterna (2 meter till varje tomtgräns) för husvagnar, men än så länge har det fungerat riktigt bra, och både personal ute på området och gäster är uppmärksamma på att allt ser rätt ut. Jag vill också ge en eloge till de gäster som är vänliga nog att meddela oss när det är nåt som inte står rätt till ute på området, som att en dörr är olåst till städförrådet eller att det är skräpigt på stranden. Yay för er!

På ett personligare plan måste jag med sorg meddela att min lilla bil tog och tvärdog igår morse. Kvällen innan hade den gått som en klocka, men på morgonkvisten ville den inte mer. Familjen Persson sörjer Red Bull-bilen, a.k.a Den Lilla Röda a.k.a Röda Faran. Ännu mer deprimerande är att den bil jag i all hast köpte för att kunna ta mig till jobbet, bestämde sig någonstans mellan Umeå och Skellefteå att det här med att köra baklänges är inte nåt för den. Så jag har numera en bil som inte går alls och en som inte kan backa. Läxan vi lärt oss av detta är att man inte bör låta mig komma i närheten av tekniska prylar (samt naturligtvis "världen är orättvis!"), så alla som har tvättmaskinsissues bör undvika mig som pesten...

Nostalgikväll på Lanternan ikväll, Rock'n'Roll-tema. Be there or be square känns väl som ett bra motto för kvällen =)

//Elin

Inga kommentarer: