torsdag 10 juli 2008

Wet as a dog

Stackars Kurt.. Han står där ute i regnet och blir alldeles blöööt. Kurt är alltså min nya bil, som efter kärleksfull omsorg av en storebror (man skulle kunna tänka sig en vaktis, men de erbjöd sig aldrig..) numera kan köra framåt (framåt!) han kan köra bakåt (bakåt!) men inte hoppa höjdhopp.. Ehm. Det var inte ett sidospår.

Jag och Anna (och efter hon slutat, Emma) var och provade Lanternans BBQ-buffé idag. Den kostar 99kr och vi var enhälliga om att det var värt pengarna, sen vi rullat tillbaka till repan och rapporterat för Emma. Nom nom nom! Aiolin was to die for! (jag gillar inte mat. nej nej..) Och det fanns en mycket god potatispaj som fick mig och Anna att filosofera över varför man inte gör paj oftare. Det är ju så gott. Det är botten, kom vi fram till. Den är komplicerad att göra.

Polisen var just förbi och gjorde en drive igenom campingen. Då jag och Anna (det är mycket jag&Anna ikväll. vi måste nog skriva en sång om oss.) är väldigtförtjusta i män i uniform är vi nu deppade över att de inte stannade till inne hos oss och kollade läget. Samt deklarerade äktenskaplig status... But I digress.

Regnet öser inte ner ännu, men vakt-Helena påstår att det bara är en tidsfråga. Peppande hon är... Men på söndag utlovas strålande sol. I will hold you to it, yr.no!

Snart börjar Lanternans reggaekväll, vi får hoppas att det blir soligt väder inne trots att det inte är det ute. För att värma era frusna hjärtan (det funkar tyvärr inte på händer.. Chefen var inne och berättade hur kalla händer hon hade. med 'berättade' menar jag naturligtvis att hon la sin iskalla hand på min nacke. I have freezeburns!) vill jag dela med mig av en bild som vakt-Anders tagit..

Cuuute! Ni har väl allihop observerat den nya regel vi infört? Ang. hundvalpar? Att alla som har hundvalpar med sig måste komma in i repan och låta mig gulla med dem. Annars... okej, så jag har inte befogenhet att göra nåt. Men jag kommer se tjurig ut!

Det är nu bara 20 minuter till jag slutar, så jag ska ta och börja packa ihop mig och vinka lite åt Kurt så han vet att det är dags att åka hem. Ha de!

//Elin

Inga kommentarer: