lördag 12 juli 2008

Campingyran väntar runt hörnet...och kanske en smörgåstårta till er!

Hej allihopa, nu är jag (Madeleine) tillbaka bakom tangenterna efter flera dagars skrivkramp.
Vi pysslar för fullt med alla förberedelser inför campingyran, 16 meter svart tyg inhandlade jag igår. Mycket tyg blev det, och vill ni se vad vi ska ha det till så gäller det att kommer in till receptionen på tisdag den 15 juli.
Repan (receptionen) har lagt in en hög växel för att vinna campingyran. Vi gör (nästan) vad som helst för att ni gäster ska rösta på oss i år igen!
När vi samlat in alla röster kommer det att lottas ut en smörgåstårta till vinnande arbetsplats samt en smörgåstårta till den som har röstat.

När jag kom till jobbet idag kl 15.00 stod husvagnarna på kö enda ut i campingkurvan.
Vad tänker jag då som receptionist...
1. Undra om jag ska ställa mig sist i kön.
2. Åh vad kul, nu har sommaren äntligen börjat.
3. Jag tror jag smiter in bakvägen.
Svaret: Det får ni lista ut själva...

Katta kom just in, hon har pressat på stranden idag. Brunbränd som få och så talade hon minsann om att hon morgonsimmat 5 gånger. Jag har bara hunnit simma 2 gånger vilket innebär att jag måste simma ännu mer för att komma ikapp henne.

På måndag kommer en annan högt upsatt man tillbaka från sin semester. Vi får se vad han har tänkt hitta på på campingyran. Ni som var här ifjol minns kanske att han var utklädd till domare. Han hade helt enkelt en domartröja på sig...inte ens några fotbollsskor. Jag hoppas att han känner pressen och är bättre utklädd iår.

Inga kommentarer: