onsdag 2 juli 2008

It's a new dawn, it's a new day

Jupp, solen sken i Byske. I miss it so.. Men på den ljusa sidan får jag såhär på morgonkvisten sitta och softa i min nya hoodie, som är det nya modet här nere på Havsbadet. Eller så kan det vara tjocktröjorna som kommit till våra uniformer. Sådana morgnar som den här.. ett måste! Det behövdes inte vattnas några blommor idag, efter skyfallet igår. Istället skulle jag torka golvet ute i repan och vattnade mitt ben. Liten miss där. Jaja, jag är inte så söt så jag smälter (bara nästan) och det torkar nog snart.

När jag kommer in nu på mogonen möts jag av beskedet att våra telefoner slutade fungera igårkväll, vi tror att blixten kan ha slagit ner nånstans och skapat problem för oss så det blir första order of business för dagen! Man ska ha en plan.

Natten verkar varit lugn här, trots premiären av Nostalgikväll på Lanternan. Kanske är det så att 30 plussare inte är lika stökiga som 18-åringar? Det hindrade dock inte vakt-Anders från att få skamliga förslag av 3 olika kvinnor under gårdagskvällen, vilket han glatt berättade när jag dök upp =) Receptionen (trots sin ringa ålder) hade tänkt gå på Nostalgin igår, men vi jobbar för hårt, blev för trötta och satt hemma och såg Allsången samt Morden i Midsummer (vilket kan tyda på att vi är äldre än vi ser ut att vara...).

Jag förstår att alla sitter och kliar sig i huvudet, 'varför är det Elin som jobbar morgon?' och fortsätter upprört 'vi vill ha Robin!'. Men nu är det så att Robin har en systerson som fyller år idag och jag (the Elin) fyller år på fredag, så vi bytte helt enkelt skift. Ska vi alla ta ett ögonblick och få en liten tår i ögat att Robin är en sån sötis att han byter bort en ledig fredagskväll för ett barnkalas? I think we should.

Vad mera är borde vi alla minnas min födelsedag, då jag fyller den stora halv-femtio. Presenter inte nödvändigt, choklad alltid välkommet... (jag har försökt få alla att inse att jag bör bli mutad med marabou oftare, men det fungerar inte för mig. Anders gav mig en banan iaf.)

Ja, nu har Madde kommit innysandes och telefonerna verkar fungera igen. Dags att starta dagen! //Elin

Inga kommentarer: