onsdag 6 augusti 2008

Update från campingområdet

Jag skäms över mina medarbetare! De rackarna vägrar blogga. Inte ens Robin har lyckats med ett 'jag har varit ledig, men nu är jag det inte längre'-inlägg. Om vi har tur berättar han för oss om sin helg i Stockholm när han återvänder på tisdag. (alla håller tummarna för att de vinner sina träningsmatcher!) Han avslöjade idag att han får sina flest utvisningsminuter för att han är otrevlig mot domaren. Vår söta Robin?! Kan inte vara så!

Jocke från Strandservice springer febrilt omkring på området och letar 2 små släpar till trampbilarna. Om ni ser dem får ni hemskt gärna återställa dem till kiosken. Eller vänta en dag eller två, så han får rikligt med motion...

Vaktmästar-Chrille fortsätter (trots våra försök att uppfostra honom) att svära över tvättmaskinerna. De är sällan trasiga, trots att vi får höra det ett par gånger per dag. Det krävs bara att man visar dem lite omsorg (och verkligen trycker in handtaget...) så funkar de smärtfritt. Det är ju förvisso lätt att säga för mig som inte behöver handskas med dem =)

Imorgon börjar den årliga invasion av stora, fluffiga hundar här på campingen. Jag ser förtjust fram emot att se små hundvalpar med stora tassar lufsa förbi. Städet ser dem med mer skräck i blicken, då flufffiga hundar fäller mycket. Och pälsen.. hittar vi sedan överallt i ett par veckor. Oh well..

På café Byscaya är läget lugnt, då glassgästerna inte riktigt är så.. pigga på glass för tillfället (kan det bero på temperaturen? no...). Café-Janne (som gör den bästa varma chokladen på campingen!) dyker därför upp här i repan titt som tätt, då han är ansvarig för efterrätten på avslutningsmiddagen på måndag och letar efter det perfekta receptet. På avslutningsfesten ska vi också dela ut diplom till medarbetare på campingen som utmärkt sig på något sätt. Om ni som gäster har förslag, mottages de välkommet i receptionen. Skulle vara intressant att få veta vad ni som gäster ser hos oss. Eller skrämmande.. Nåt av det.

Nej, nu ska jag fortsätta arbeta på min skinksallad och önskar er alla en trevlig kväll (och mig en trevlig ledighet!)

//Elin

Inga kommentarer: