söndag 10 augusti 2008

Hjärngympa

Hejsan campare och annat glatt folk.
Just nu är det hundliv på campingen, det har varit tävling och utställning på tältområdet. Massor med hundar blir det, likadana dessutom. Måste vara jobbigt att tappa bort sin hund en sån här dag. =) Var och varannan minut vandrar matte och husse tillsammans med sin hundar förbi receptionen för att gå på kisspromenad. Alla hundägare verkar ha vunnit pris som de så tydligt satt fast på sina ryggsäckar...(lite komiskt)... annat blir det imorgon när Campingkampen ska avgöras. Då finns det bara ett lag som kan vinna!!!!


Apropå Campingkampen...(arbetsnamnet på årets personalavslutning) så har jag (Madeleine), Emma och Anna hjärnskrynklat lite bak på kontoret. Vi började fundera över avslutningar genom åren och efter många om och men så fick vi en lista med avslutningar 8 år tillbaka i tiden (jo, vi hör snart till inventarierna, men lika glada är vi för det)

Så till alla er som börjat glömma av någon konstig anledning, kommer här en uppdatering över avslutningsfestligheter de senaste åren.
2000 Surströmmingsfest på Tavernan, min första avslutningstillställning. Då var jag liten och blyg och höll mig på min kant...men det var en mysig middag trots allt!

2001 Middag i kåtan, Byske Äventyr. En trevlig tillställning som slutade med att en manlig receptionist (Klas) fick en tårta i ansiktet av en kvinnlig receptionist (Petra).

2002 Mongolisk Barbeque på Tjärholmen, fantastisk mat, jag vet att det blev mörkt snabbt den här kvällen när jag cyklade hem. Jag cyklade hem rätt tidigt eftersom jag skulle med ett flyg på morgonen, men rykterna säger att även detta var en trevlig tillställning.

2003 Cowboy och Indianpartaj i Lundbäck, en stor överraskning väntade deltagarna när dörrarna till en gammal lada öppnades som var inredd med bord, scen och partybelysning. 3 dagar jobbade vi för att arrangera detta och kanske är jag partisk som arrangör men detta var en toppentillställning för många, (några håller nog inte med ;) )

2004 Surströmmingsfest i Furuögrund, en av de mysigaste festerna, trubadur som spelade ända fram till dess att bussen gick hem.

2005 Lanternan, tyvärr är Lanternan för stor lokal för 30 pers, blev lite utspritt men var helt ok ändå.

2006 Dansbanan i Båtvik, god mat men dålig uppslutning.

2007 Paintball uppe i skogen med Byske Äventyr, pizza. Spökstig på slutet som skrämmde livet ur vakt-Anders.

2008...fortfarande hemligt, imorgon får ni veta. Som ni ser finns det avslutningar att leva upp till!

Viktigt meddelande till alla som jobbar på Byske Havsbad och kommer att delta i morgondagens hemligheter. Har ni en trevlig kväll så säg det gärna till mig eller Peppe och Lotta som hjälpt till. Har ni inte trevlig så vet jag inte alls någonting om vem somm arrangerat kvällen så då är det lika bra att hålla munnen stängd ;) !!!

Ha en trevlig dag! /Madeleine

Inga kommentarer: