måndag 4 augusti 2008

Höstigt värre

Ännu en dag går mot sitt slut. Det är inte bara kallt ute, det är mörkt också. När dök hösten upp? Jag hade linne och kjol på mig i torsdags, nu sitter jag här och kurar i hoodie och jeans... Men även om jag inte hade haft vädrets tillförlitliga påminelse, skulle jag ändå veta att vi går mot höst. Vi har stugor lediga, campingen är kanske en tredjedel full och personalavslutningen planeras bakom stängda dörrar. Mest av Madde, med Per som 'hjälper' till. Hans take på situationen är lite.. laid back? Ja. Avslappnad och obrydd. Typiskt manligt... Men det låter vi honom inte komma undan med!

Eftersom det är sent, och ingenting mycket har hänt idag, vill jag avsluta med lite kultur åt oss alla. Nåt som passar in på höstens antåg.

Ah, when to the heart of man
Was it ever less than a treason
To go with the drift of things,
To yield with a grace to reason,
And bow and accept the end
Of a love or a season?

~Robert Frost Reluctance

Inga kommentarer: