onsdag 25 juni 2008

Regnet det bara öser neeeer

Det är mycket som kan gå fel en tidig morgon. Ta fel på kafffe och te (repan är tedrickare och chokladätare för de som är intresserade) eller försöka skriva ut väderleksrapporten på kvittoskrivaren. Den blev jättesöt, kan jag meddela, och finns att beskåda i receptionen. Bara att fråga, som med allting annat.

Personalen på Byske Havsbad har nu fått sina arbetskläder, så vi är ganska lätta att känna igen. Utepersonalen (geografiskt, inte modemässigt) har marinblå pikétröjor och vi andra turkosa. I receptionen (liksom på alla andra arbetsplatser här) har vi en salig blandning av kläder, men det finns alltid något som kan identifiera oss som personal. Om inte annat att det är vi som står bakom disken. Elin (a.k.a. jag) har på sig vår nya mysdress (överdelen iaf) som finns att köpa för 198kr. De är trevliga och stora i storleken, perfekt för mig (eh.. det lät fel. men jag gillar stora kläder som är mysiga...).

Nu är det dags att förbereda mig för dagen som kommer, Madelene (hon med flugsmällan) har utropat allmän städdag, så idag blir det inte lugna puckar. Men det är lugnt, jag är ledig imorgon oh kan vila upp mig =)

//Elin

Inga kommentarer: