fredag 27 juni 2008

Pimp my städcar!


Dagens väder: Fortsatt mulet, (det känns nästan som bedrägeri att säga; "solen lyser alltid i Byske" till våra kunder just nu).

Vid niotiden i morse steg ett hav med lila ballonger upp mot himlen. Något som noterade detta?
Det var iallafall resterna av gårdagens privata jättefest på stranden.
Vi har så här dagen efter fått höra att det spelades musik ända in på sena nattetimmen. Hade vi vetat mer om detta evenemang som från början till slut varit väldigt hemligt så hade vi givetvis informerat våra gäster om att det skulle spelas musik.
Nu blev det inte så, men vi hoppas att alla är glada ändå =) Vi har lärt oss av misstaget!

Senaste nytt från städet: Den lilla vita elbilen har i dagarna blivit transformerad till RastaHarry Horse Car. Herrarna på städet har hittat ett hästhuvud (inte från en riktigt häst såklart) =) och satt fast det fram på bilen.

Vaktmästarna har inte nåt roligt att berätta men jag kan berätta att det är fullbokat i stugorna eftersom det är Piteå Summer Games i helgen. En massa knattelag huserar i våra stugor. Vi väntar på bättre väder och i skrivande stund läser Lotta att värmeböjan är på intåg. Hurra!!!

Appropå Lotta, hon åker en ny bil som hon påstår kör av sig själv. För övrig sitter hon här och är helt nöjd att hon har träffat EMD idag. "Jag menar verkligen träffa.Vi kolla på dom, dom kolla på oss" citat från Lotta

Nu är det snart dags att börja avrunda för mig, en sväng på festivalen i goda vänners lag och rejält med sömn (lite svårt att få det att gå ihop kanske?) är vad jag förväntar mig av helgen.
Jag är tillbaka på måndag, trevlig helg!
Madeleine (och jag förnekar fortfarande att jag har något med Robins armband att göra)


Inga kommentarer: