onsdag 25 juni 2008

Häj

Tjena bloggläsare! Jag är enda killen som jobbar här och jag heter Robin. Jag är en rolig och spontan kille på 19 vintrar! Mina hobbys är bl.a. att spela hockey, som jag gillar, och att gå mysiga månskenspromenader på långa stränder.

Nu har det skett två roliga "Tysklandsincidenter" som är värda att nämna.
Först igår kom det in två par som åtminstone förstod engelska. De vill iaf titta på en stuga som de skulle bo i, så de pekade på nycklarna med förväntan i blickarna och stöter ut: "Lookie lookie" med ett leende. Så jag pekar på stugan i brochyren och tar fram nyckeln och säger då tillbaka: "Do you want to look at the cabin?"
Deras svar: "Yes, yes. Lookie lookie" Värt att nämnas tyckte jag.

Idag kom det dock in en äldre kvinna som inte alls förstod engelska. Deras element var trasigt lyckades vi komma fram till. Jag och Elin försökte förklara att vi skulle ringa en vaktmästare som skulle komma och knacka på och laga elementet. Vi gjorde gester, pratade extra långsamt (vilket ofta funkar, trot eller ej) och andra småsaker. Till slut så fick jag en snilleblixt och gjorde en liten rebus med streckgubbar. Hon förstod direkt men frågade ändå 4 gånger. Detta var också värt att nämnas.

Tack och hej leverpastej

Inga kommentarer: